Swipe to the left

Nieuws

Tips voor een succesvolle verkoopdemo met zoom

16 januari 2019 Inspiratie

Voorbij zijn de dagen dat verkopers een klant konden bellen en een demo konden geven puur op basis van een audio-platform. Tegenwoordig is videoconferencing de nieuwe standaard, waardoor je een krachtige demo kunt geven vanaf je smartphone, desktop of conferentie/vergaderruimte. Een verkoopdemo is het perfecte moment om de behoefte of wensen van een prospect te bepalen en hiermee een passende oplossing te bieden die tot positieve bedrijfsresultaten leidt. Een goed videogesprek kan de voordelen bieden van een persoonlijke ontmoeting en tegelijkertijd flexibel, kostenefficiënt en schaalbaar zijn. Zoom heeft de DO’s en DON’Ts verzameld van interne Zoom verkoopteams om richtlijnen te bieden voor het leveren van een geslaagde verkoopdemo middels videoconferentie. Lees enkele van deze tips hieronder...

Deel je scherm met de klant

Met Zoom videoconferentie kun je alles delen vanaf een computer of smartphone, zoals video's, webbrowser, PowerPoint en meer. Als je bijvoorbeeld een softwareoplossing of App verkoopt, dan kun je direct met de klant de betreffende software doorlopen. De verkoopdemo moet worden gepersonaliseerd en afgestemd op de behoefte van de mogelijke klant en hoe je dienst hierbij kan helpen.

Gebruik een virtuele achtergrond

Of het nu je doel is om een professionele uitstraling te creëren of gewoon een leuk gesprek te hebben, een virtuele achtergrond is dé grote troef. Deze mogelijkheid is ideaal voor het weergeven van een logo, het hoofdkantoor van de klant waar je mee spreekt, het tonen van je persoonlijkheid door te laten blijken dat je op een boot zit, in het midden van de jungle of tussen je favoriete sportteam. Kortom een nieuwe manier om het ijs te breken!

Neem het gesprek op

Het opnemen van een verkoopgesprek kan de druk wegnemen als je weet welke specifieke informatie de prospect heeft genoemd tijdens de demo. Neem de vergadering op en zorg ervoor dat de transcriptiefunctie is inschakelt, zodat je eenvoudig naar specifieke woorden in het gesprek kan zoeken, belangrijke actiepunten kan verzamelen of je prestaties kan evalueren om deze voor de volgende keer te verbeteren.

Vereenvoudig het proces

Zoom integreert met verschillende softwareoplossingen zoals LinkedIn, Hubspot, Slack, Dropbox, Zenddesk, Microsoft Teams, Jira, etc. om verkoop/werkprocessen te vereenvoudigen. Geplande afspraken met prospects kunnen met Hubspot bijvoorbeeld automatisch omgezet worden in Zoom videogesprekken. Vervolgens kun je eenvoudig alle inhoud bekijken waarmee je prospect heeft gecommuniceerd, met wie zij hebben gesproken en in welk stadium van het verkoopproces zij zich bevinden.

Vanaf hier ben je er helemaal klaar voor om een perfecte verkoopdemo te houden waarmee je meer deals kunt sluiten en waardevolle relaties kunt opbouwen met je doelgroep. Waar wacht je op? Start direct met videobellen! Meld je vandaag nog aan voor een 1-op-1 demo met een Zoom-productspecialist van RJ Audiovisueel!

Top 3 Zoom functionaliteiten die je nog niet kent?

7 januari 2019 Inspiratie

Vandaag de dag lijkt het een trend te zijn dat er onvoldoende tijd is om alles gedaan te krijgen. Ongeacht waar je bent of hoeveel voorbereidingstijd je hebt, met Zoom kun je elke overleg tot een succes maken.

Barco ClickShare is klaar voor de toekomst met USB-C en touch bediening

19 oktober 2018 Updates

Nu steeds meer fabrikanten laptops, smartphones, tablets, zelfs huishoudelijke apparaten en voertuigen met UBC -C connectoren aankondigen, zal de huidige USB aansluiting verdwijnen. Een strakker, slimmer en sneller ontwerp maakt zijn entree in de presentatie- en kantooromgevingen. Barco ClickShare brengt als eerste een dongle met USB-C op de markt voor draadloos presenteren in de vergaderruimtes.

De connector van de nieuwe ClickShare USB-C Button is lichter, dunner en volledig omkeerbaar. Hij werkt bi-directioneel, wat alleen maar bijdraagt aan het vergadercomfort en de productiviteit van alle deelnemers binnen de vergaderruimte. Daarnaast zijn er geen extra verloopstekkers en adapters meer nodig om presentatie hardware aan de praat te krijgen. De mogelijkheid om een USB-C Dongle of een gewone USB Dongle te gebruiken, biedt gebruikers een echt toegankelijke en toekomstbestendige oplossing in elke vergaderruimte, trainingsruimte of directiekamer.


  • ClickShare is de eerste draadloze vergaderoplossing die USB-C adopteert.
  • Nieuwe functies, waaronder ondersteuning voor touchscreens en de gratis software releases met de focus op gebruikersvriendelijkheid.
  • Efficiëntie, veiligheid en gebruiksgemak blijven de uitgangspunten in de toekomstige ontwikkelingen van Barco ClickShare.


Touch functionaliteit blaast nieuwe energie in samenwerking

Met de kosteloze firmware-updates die elk kwartaal uitkomen voor de Barco CSE-200 en CSE-800, verbetert Barco voortdurend de snelheid en eenvoud van ClickShare. Met de laatste software update demonstratie op de InfoComm van dit jaar, lag de nadruk op de gebruikerservaring in vergaderomgevingen met touch beeldschermen. ClickShare blaast nieuwe energie in de manier van samenwerken en introduceert Touch bediening! presentatoren bedienen elke applicatie op hun laptop via het touch beeldscherm in de ruimte, in plaats van de computermuis te gebruiken. Met deze geavanceerde functie voegt ClickShare interactie toe aan vergaderingen en leidt het de weg naar meer innovatieve samenwerkingsmethoden.


Beschikbare Barco ClickShare presentatiesystemen

De Barco Clickshare serie bestaat uit 3 verschillende systemen, te weten de Clickshare CS-100, Clickshare CSE-200 en Clickshare CSE-800. Elke vergadering, brainstormsessie, overleg of ruimte vraagt om een andere toepassing waarvoor Barco de draadloze presentatie systemen heeft ontwikkeld. Hieronder vindt je meer informatie betreft de Barco ClickShare systemen.

Gerelateerde producten

meerminder


Benieuwd naar de mogelijkheden binnen jouw organisatie?

Kom langs in ons AV Inspiratie Center in Rijssen voor een gratis demonstratie en laat je inspireren hoe onze oplossingen kunnen bijdragen aan beter samenwerken, slimmer informeren en stressvrij presenteren. Vul je gegevens in en we maken graag een afspraak.

GRATIS DEMO of bel direct: 0548-597340

RJ Audiovisueel is officieel Zoom videoconferentie partner in Nederland

25 juli 2018 Updates

RJ Audiovisueel, architect in productiviteit en expert in samenwerkingsoplossingen is nu officieel partner van Zoom videoconferencing in Nederland. Zoom is in korte tijd uitgegroeid tot een toonaangevende wereldwijde partij en is volledig gericht op de gebruiker.

Stagiair Marketing en Communicatie (HBO niveau)

5 juli 2018 Inspiratie

RJ Audiovisueel levert een positieve bijdrage aan effectief samenwerken en het verbinden van mensen met oog op mens en milieu.

Zijn er alternatieven voor de Microsoft Surface Hub?

13 mei 2018 Inspiratie

Om op de werkplek van de toekomst samen te werken, zijn geavanceerde audiovisuele middelen zoals de Microsoft Surface Hub niet meer weg te denken.

Welke voordelen biedt videoconferentie voor een organisatie?

6 maart 2018 Inspiratie

Waar videoconferentie vroeger enkel voor de exclusieve boardroom was, wordt het tegenwoordig veel breder ingezet. Sterker nog, overal binnen een bedrijf zijn er voordelen te behalen. Een overzicht van een aantal typische bedrijfsonderdelen uit een gemiddeld bedrijf met kenmerkende voordelen voor videocommunicatie.

Kom langs in ons AV Inspiratie Center in Rijssen voor een gratis demonstratie en laat je inspireren hoe onze oplossingen kunnen bijdragen aan beter samenwerken, slimmer informeren en stressvrij presenteren. Vul je gegevens in en we maken graag een afspraak.

GRATIS DEMO of bel direct: 0548-597340


Voordelen videoconferentie verkooporganisatie

Denk aan teamoverleg, telewerken, het toelichten van offertes aan klanten per video, overleg met toeleverancier, sneller en efficiënter overleg met bijvoorbeeld de productieafdeling, directie overleg tussen vestigingen en managen op afstand.


Voordelen videoconferentie human resource

Sollicitatiegesprekken worden efficiënter via video, krijg een eerste indruk op afstand voordat de definitieve kandidaten langskomen. HR is vaak centraal georganiseerd maar kan via video prima op afstand met werknemers overleggen of gesprekken begeleiden. Het “handboek soldaat” met alle bedrijfsregels is ouderwets, opgenomen video’s spreken tot de verbeelding en zijn duidelijk, eenvoudig aan te passen en overal beschikbaar. Alle andere vormen van educatie kunnen door live video of via streamingtechnologie bijdragen aan veel efficiëntere overdracht van kennis.


Voordelen videoconferentie marketing

Hoe te onderscheiden van de concurrentie? “Time to Market” is voor vele bedrijven een belangrijk item. Kun je de concurrent voorblijven door een product eerder op de markt te brengen. Bijvoorbeeld in de gaming industrie of disruptive omgevingen is dit gigantisch. Hoe breng je snel kennis over, in- en extern? Videocommunicatie, maar ook (live-)streaming draagt hier enorm aan bij. Denk tevens aan het belang van een “groene” organisatie, ofwel onderdeel van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een sterk opkomende technologie is de inzet van een Webinar. Deze mogelijkheid zit in enkele videoconferentie oplossingen verwerkt.


Voordelen videoconferentie financiën (kostenbesparing)

Videocollaboratie kan een belangrijke bijdrage leveren aan kostenbesparing. Grote boosdoeners in bedrijven zijn veelal de reis- en verblijfkosten. Daarnaast is de tijdsbesparing vaak groot, reken eens echt uit wat een werknemer per afdeling per uur kost? Veel bestaande klanten vinden zelfs dat een online vergadering efficiënter verloopt. Omdat deze technologie makkelijk integreert met telefonie, zijn daar eveneens enorme besparingen mogelijk. Internationale telefoniekosten worden bespaard door dat videocommunicatie over IP loopt en dus eigenlijk in de standaard internetkosten zijn inbegrepen. Cloud oplossingen leggen veel minder beslag op de cashflow. OPEX versus CAPEX of vergelijk het als een bedrijfswagen kopen of leasen.


Voordelen videoconferentie technische afdeling

Kennisoverdracht, projectteams, installaties, implementaties, onderhoud en begeleiding op afstand, allemaal zaken die elke dag kunnen worden ondersteund door videotechnologie. Doordat het ook gewoon op een mobiel of tablet werkt, kan een monteur op afstand ondersteuning geven of krijgen, waarbij beeld en geluid wordt gedeeld en beter en sneller kan worden geacteerd.


"De mix van video, audio, chat, recording, streaming en documentsharing in één Cloud videocommunicatie tool maakt dit vandaag al mogelijk."


Voordelen videoconferentie IT-afdeling

Beschikbaarheid, betrouwbaarheid, interoperabiliteit en de eenvoud van support zijn belangrijke argumenten voor een IT-afdeling om voor een bepaalde oplossing te kiezen. Een goede Cloud oplossing biedt al deze technische faciliteiten maar biedt daarnaast ook wereldwijd 24/7 support, zodat een organisatie ook zonder eigen supportafdeling of in een andere tijdszone door kan. Veel organisaties hebben een diversiteit aan applicaties en communicatiemiddelen en willen het aantal applicaties zoveel mogelijk consolideren en van on-premise migreren naar Cloud oplossingen vanwege de vele voordelen. De mix van video, audio, chat, recording, streaming en documentsharing in één Cloud videocommunicatie tool maakt dit vandaag al mogelijk. Zelfs de koppeling van standaardvideo met Skype for Business/Office 365 is mogelijk, een veel gewenste combinatie. Door Cloud connectie vinden ook automatisch updates plaats van de meeste recente softwareversies. WebRTC technologie garandeert een eenvoudige web-connectie.


De belangrijkste redenen om videoconferentie toe te passen

  • Visuele communicatie verhoogt de effectiviteit van de bedrijfsvoering
  • Door geïntegreerde cloud oplossingen creëer je een combinatie van video, audio, chat, document-deling en streaming in de vergaderkamer, op pc, tablet of mobiel
  • Cloud video is eenvoudig te implementeren en te onderhouden en heeft (indien gewenst) nagenoeg geen IT-bemoeienis nodig.
  • Wereldwijde dekking via hoogst beveiligde datacenters
  • Verhoog de communicatie binnen en buiten de organisatie
  • Bespaar meer tijd door minder reismomenten
  • Combineer communicatie tussen de traditionele video (H.323/SIP) wereld en Microsoft Skype for Business/Office 365 en verhoog daarmee de visuele beleving.
  • Niet video-gebruikers kunnen eenvoudig worden uitgenodigd zonder dat zij zelf een videooplossing nodig hebben, slechts een smart device met camera is hierbij voldoende.
  • Het gebruik is eenvoudig met wereldwijde ondersteuning en brede taalondersteuning van de app
  • Diverse abonnementsvormen naargelang uw organisatiebehoefte en grootte
  • Past binnen het nieuwe werken
  • Verlaging van de totale kosten in personeel en mobiliteit door de inzet van digitale mobiliteit
  • Minder auto’s op de weg, minder milieubelasting


Benieuwd naar de mogelijkheden binnen jouw organisatie?

Maak eens een afspraak in ons Inspiratie Center in Rijssen voor een vrijblijvende inspiratie sessie en laat je inspireren hoe onze oplossingen kunnen bijdragen aan beter samenwerken, slimmer informeren en stressvrij presenteren. Vul je gegevens in en we maken graag een afspraak.

GRATIS DEMO of bel direct: 0548-597340